2007/09/26

Intype - egy gyors és kézreálló szövegszerkesztő


Sokféle szerkesztőt kipróbáltam már, és általában szeretem, ha egy webfejlesztést segítő programban vannak olyan dolgok, amik megkönnyítik a kódolást, elsősorban kódtippekkel, vagy beszúrási lehetőségekkel.


Jópár hónappal ezelőtt olvastam először a Weblaboron ( E, Intype - az editorok következő generációja) két újabb texteditorról, melyek alapvetően az OSX-es TextMate jellegzetességeit horozzák magukban. Ezutóbbi szerkesztőt nem ismerem, így nem igazán van eme hasonlításhoz viszonyítási alapom. Eleinte nem is nagyon foglalkoztam velük, bár megnéztem mindkettő oldalát, és egyrészt úgy tudtam, fizetősek, másrészt pedig még eléggé kezdeti fázisban van a fejlesztésük.


Úgy két napja azonban a tutorial.hu gárdájához tartozó Harder blogjában olvastam ismét a címben szereplő Intype text editorról. Nos, azonnal fel is figyeltem az írásban arra a tulajdonságára, ahogy a kódkiegészítéseket kezeli, beszúrja. Ugyanis rengeteg code snippet található a programban, leginkább persze html-ből, de akad bőven php, css, dom, perl, ruby, stb... beszúrható tag is.


De a lényege abban van, ahogy ezt csinálja! Az ember beírja valamelyik tag első betűit, majd nyom egy TAB-ot, és a kapcsok nélküli tagek helyére szépen szépen beilleszti a betűk alapján legvalószínűbb kódot, vagy választást ad a lehetőségek közül. És meg kell hagyni, igencsak kézenfekvően teszi mindezt!


Íme két videó screencast az Intype fejlesztőitől:


Simple HTML snippets in Intype


Snippets showcase - Intype screencast


De van még valami: miután telepítettem, és elindítottam, próbálgattam, szinte azonnal kiderült, hogy hihetetlenül gyors! (Ha jól tudom, C++ -fejlesztés.) Alapvetően egyszerű felülettel rendelkezik, és ez kifejezetten előnyére is válik. Természetesen az új fájlokat füleken nyitja meg, ami mondjuk szerintem egy mai szerkesztőben teljesen alapvető szükséglet.


Mindent összevetve igen jó teljesítmény ez egy még Alpha szakaszban lévő szoftvertől, ami mint közben kiderült, még ingyenes is :)




Technorati : , , , , , , , ,

Nincsenek megjegyzések: